10-23-2016
|
#11
|


البارت العاشر
عادو الي المنزل
في صباح يوم جديد
استيقظ اسر من نومه وجد جانبه تلك الفتاه الشقراء المسماه بكلارا
اسر في نفسه:ايه الي عملته ده طب و بتول لا بس بتول مجرد رهان
هذا ما كان يقنع اسر به نفسه و لكنه يحبها اعترف فترة ثم انكر هذا الان
قام اسر من الفراش و ارتدي ملابسه و ذهب الي الفندق
صعد الي غرفته اخذ حماما
و اخذ يتصفح جواله وجد اكثر من عشرين مكالمة من بتول
ثم فتح حسابه علي الانستجرام
قال اسر:ياااااااه كل ده و معنديش بتول علي الانستجرام قام بالبحث علي بتول و قام بعمل لهاfollow
اخذ يتفحح صور بتول حتي جذبت انتباه اسر صورة بتول و سيف و رامي و كانت كاتبة اسفل الصورة kan youm gamed t7n with my two bro
جن جنون اسر فكيف لها ان تخرج دوز علمه و ايضا ان تاخذ صور مع هذا اللعين رامي
(والله ما في حد لعين الا انت يا اسر الزفت هههههههههه)
اتصل اسر ببتول
اسر بعصبية:بقي انا يا هانم مسافر و الاقي بتتسرمحي امبارح و كمان من غير علمي
(طب ما انت كنت بتتسرمح مع كلارا خلينا ساكتين احسن)
بتول بهدوء:انا اتصلت بيك اكتر من عشرين مرة و مردتش
اسر قد بدأ بالهدوء:طب ليه روحتي كنتي المفروض متروحيش
بتول بأسف:انا اسفة يا اسر
اسر:اممممم
بتول:خلاص بقي يا اسورتي صحيح انت مكنتش بترد عليا ليه
اسر بلجلجة:انا...... انا ..... اصل كان عندي اجتماع
بتول: اوك يا حبيبي
مرت الايام حتي جاء يوم العرس
كانت بتول ترتدي هذا الفستان
و وضعت القليل من مساحيق التجميل و كانت فاتنة للغاية
قبل نزولها الي القاعة
ندي:بتول انا و طنط هالة هننزل نتمم علي التجهيزات تحت
بتول:ماشي
بقيت بتول بمفردها و بينما دلف شخص الي غرفتها
بتول:افندم حضرتك جاي ليه
الشخص:جاي احذرك
بتول:من ايه
تذكر هذا الشخص ما حدث من يومين
فلاش باك من يومين
اسر:اتفضل يا عمر دعوة الفرح
عمر بغضب حاول ان يداريه:الف مبروك بس انت صحيح كسبت الرهان بس اكيد مكسبتش حاجة تاني و هتعيش تعيس معاها
اسر محاولا استفزاز عمر:لا كسبت حبيبتي لاني بحبها جدا
عمر بخبث:مبروك انا هعمل دلوقتي شروط الرهان
باك
الشخص:انا عمر صاحب اسر
بتول بإستفهام:ماشي تشرفنا بس تحزرني من ايه
قص عمر علي بتول الرهان بأكمله
بينما ظلت بتول في حالة صدمة
بتول بصدمة:اكيد بتهظر و ايه يثبتلي كلامك
قام عمر بإحضار مسجل صوتي مان يسجله بينه و بين اسر حينما تراهنه
بكت بتول كثيرا في عز بكائها قالت:انت جاي تقولي دلوقتي ليه حرام عليكم
خرج عمر من الغرفة يبتسم بشر
دخلت والدي بتول و معهم ندي و وجدوها تبكي بحرقة
فزعو عليها
هالة:مالك يا بنتي بتعيطي ليه
بتول بعياط: مش عايزة اتجوز
مصطفي ضحك لانه ظن انها تبكي علي فراقهم:ههههههه يا حبيبتي متخفيش
ظلت بتول تبكي ثم اقنعوها ان تنزل كان اسر ينتظر بتول و حينما وجدها تهبط بفستانها الابيض انبهر بجمالها
اخذها من يد والدها و قبلها علي جبينها
ذهبو الي القاعة بينما بتول لم تتفوه بكلمة
اخذها من يد والدها و قبلها علي جبينها
ذهبو الي القاعة بينما بتول لم تتفوه بكلمة كان يشاهد ذلك رامي فنزل منه دموع و غادر القاعة باكملها بل البلد و عاد الي ايطاليا
نعود الي الزفاف
جاء موعد رقصة السلو
لكن بتول رفضت للغاية الرقص و كان اسر متعجبا من تصرفها و لم ترقص اي رقصة طوال الزفاف كانت تحاول رسم الابتسامة علي ثغرها
انتهي الزفاف و رحل الجميع و ذهب كلا من اسر و بتول الي فبلتهما
اول ما دخلو الي الغرفة
اسر متعجبا:بتول الي انتي عملتيه ده النهاردة ليه مرقصتيش معايا و لا ضحكتي و لا عملتي زي اي عروسة
هنا انفجرت فيه بتول بالدموع و قائلة:انت واحد كذاب كل الي همك انت و بس للاسف انا طلعت رخيصة اوي كده في نظرك
اسر: مش فاهم
بتول:انت هتسعبط انا طلعت رهان لمغرور للاسف رهان لمغرور انت علي فكرة مش راجل
هنا قاطعها اسر بصفعة قوية كفيلة انها اوقعتها ارضا فهي اهانت رجولته
اسر بحدة ممزوجة بزعيق و عصبية:بقي انا مش راجل يا بنت ال.... ده انتي حتي مش استايلي و لا مستوايا ده انتي واحدة زبالة
بتول بدموع: طلقني يا اسر
نزلت هذه الكلمات عليه كالصاعقة رغم مل شيء الا انه يكن لها بعض المشاعر
اسر بحدة:انت لو اطلقتي و بالذات يوم فرحك الناس هتقول ايه و هتجيبي سمعة اهلك الارض بصي احنا نتجوز سنة و بعدين نطلق و نقول احنا متفهمناش مع بعض
بتول تفكر فيما يقوله فسمعة اهلها اهم شيء حتي اذا جاء علي ثمن سعادتها
بتول:موافقة بس كل واحد فينا اوضة لوحده و ملهوش دعوة بالتاني
اسر:انا كده كده مكنتش هقعد مع واحدة زيك ثم تركها و خرج
بكت بتول كثيرا حتي نامت علي الارض بماكنها بفستان الزفاف
استيقظت في اليوم التالي و ذهبت نظرت الي نفسها في المرئاه وجدت عيناها متورمتان من كثرة البكاء و وجها اصفر و الكحل سائح علي عينيها
قالت بسخرية:هههههههه ده انا احلي عروسة
ثم دخلت الي الحمام اخذت حماما دافئ مريح لللاعصاب و توضأت و صلت و ظلت تدعو ربها ان يجعل اسر يحبها مثلما تحبه هي بعد ما انتهت من الصلاة
قالت:والله يا اسر لتشوف مين الي مش استايلك ديه.......
#####
|
|
|
|